עו"ד אירית באומהורן תייצג את ניצב בר-לב

‫‫‫גלובס, 24.11.2010

לפני שנתיים-שלוש, בשיאה של פרשת נשיא המדינה לשעבר משה קצב, היתה עו"ד אירית באומהורן מזוהה יותר מכל עם הגישה האוהדת למתלוננות, הקורבנות לכאורה של עבירות המין שנעשו בהן על-ידי בעל השררה.


פרשת קצב ידעה כזכור טלטלות וזעזועים, אך מבין כלל אנשי התביעה הכללית, מהיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ומטה - באומהורן, שהיתה הפרקליטה המלווה בתיק מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, נותרה יציבה בעמדתה: היא תמכה מלכתחילה בהעמדתו של קצב לדין בעבירות אונס, היא ביקשה לכלול בכתב האישום גם את המתלוננת א' מבית הנשיא, היא התנגדה לעסקת הטיעון שנחתמה עמו, וטענה כי יש לחזור לכתב האישום המקורי, הכולל גם את א' הראשונה, אחרי שהעסקה בוטלה. משעמדתה לא התקבלה, אחרי ביטול עסקת הטיעון, ביקשה להשתחרר מהטיפול בתיק.


עם פרישתה ניאותה באומהורן לחלוק עם העיתונות את תובנותיה באשר לתיק קצב והאופן שבו הוא טופל במשרד המשפטים. במקביל פתחה משרד פרטי, שמרכזו בתל-אביב.


באומהורן, בינתיים בליווי עורך דין שכיר אחד, נשארת בתחום הפלילי, אבל כמו רבים מחבריה לפרקליטות שפרשו והחליפו צד - גם היא עברה לשמש סנגורית, בעיקר בתיקי צווארון לבן. "אבל המקרה הנוכחי, של בר-לב, מוכיח שאני יכולה להתחבר גם לדברים אחרים", היא אומרת.

להורדת הכתבה